T3 Lucea ID -anmeldelse: Dette intelligente strykejernet tar hårteknologi til et annet nivå

T3 Lucea ID er også smart, glatt og ganske sexy

delt ertekarri
T3 Lucea ID

(Bildekreditt: T3)Kvinne og hjemmebud

T3s intelligente rettetang og stylingjern tar innstillingene for hårretting til et annet nivå

Grunner til å kjøpe
  • +

Intelligent varmetilpasning

• +

Jonisk teknologi

• +

Vakker design

• +

Unik oppdateringsmodus

Grunner til å unngå
  • -

Langt oppsett

• -

Berøringsskjermfeil mulig

Som teknologien går, er det ganske vanskelig å presse ting fremover når du prøver å lage beste rettetang . Du kjører håret mellom oppvarmede tallerkener, det er rettet opp og det er din del, ikke sant? Feil sier T3 Lucea ID.

I stedet nyter hver person som plukker denne nye styleren, skreddersydde innstillinger basert på hårlengde, tykkelse og tilstand. Innstillinger som de ikke engang trenger å trene selv fordi enheten gjør det for dem sammen med ionisk utjevningsteknologi, en varmesmart mikrochip og sekundærmodus for dag to-hår.

Etter det, ja, kjører du håret mellom oppvarmede tallerkener og det blir rettet - fordi det er derfor disse verktøyene er i våre liv. Men med disse intelligente ekstrafunksjonene, lover T3 å ta gjetningene ut av hår styling og omsorg - og (for det meste) trekker det av. Det første oppsettet er mer komplekst enn den gjennomsnittlige stylerens av / på-knapp, og den myke berøringsskjermen har noen sårbarheter. Men dette er små niggles i motsetning til den mektig imponerende teknologien og veldig behagelig design og følelse av Lucea ID.

T3 Lucea ID anmeldelse

Spesifikasjoner

Før: £ 189 Vekt : 391 gram Ledningslengde: 2,5m Garanti: 2 år

Teknisk ytelse

T3 Lucea ID synger positivt med unike tekniske egenskaper. La oss starte med biggie-T3 Heat ID, et sett med personlige varmeinnstillinger basert på hårets tekstur, lengde og om det er fargebehandlet eller ikke. Å sette opp dette er det første du gjør etter at du har slått på styleren, som er et tilfelle av å trykke på forskjellige symboler på stylers berøringsskjermpanel for å beskrive håret ditt. Lucea ID beregner deretter din perfekte varmeinnstilling fra et valg på ni, hvirvler opp til temperaturen i løpet av få sekunder, og forutsatt at du er fornøyd med det som tilbys, holder det seg hver gang du styler.

Oppdateringsmodus er et annet interessant tillegg. Denne innstillingen er designet for andre dagers styling. Dette er når du ikke har hatt tid til å vaske eller få beste hårføner involvert, men vil fylle opp gårsdagens utseende med litt varme. Denne modusen sitter ved en lavere temperatur enn ditt vanlige HeatID - høyt nok til å glatte og style, men med mindre skade. Inkludert denne funksjonen viser en intuitiv forståelse av hvordan kvinner virkelig styler håret, noe som ofte er et problem med feilsøking og påfylling i stedet for å gjøre det helt. Det er hyggelig å føle at du enkelt kan bytte til en snillere modus for disse anledningene.

Materialene som brukes her er helt topp, et annet kjennetegn på T3 hvis tørketrommel, krøller og styler aldri skuffer med sin taktile følelse og vakre design. For Lucea ID betyr dette et slank berøringsskjermpanel, så absolutt ingen knapper eller brytere forstyrrer enhetens perlehylster. Platene er laget av blank keramikk, er temperaturstyrt av en smart mikrochip, og en liten ventilasjon like over dem frigjør en strøm av ioner for å motvirke krus forårsaker positive ladninger i håret.

Brukererfaring

Når du kommer over noen innledende oppsettingshinder, er du inne i en veldig hyggelig tid med Lucea ID. På grunn av berøringsskjermen og den intelligente Heat ID -modusen må du faktisk lese instruksjonene for å komme i gang med denne styleren. Hvis du er noe som meg (det vil si, veldig lett slått av av komplisert teknologi), kan dette gi deg en begynnende pang av Hvorfor kan jeg ikke bare slå den på og gå? men et veldig brukervennlig hefte leder deg gjennom prosessen, som ikke tar mer enn et minutt eller to.

kyllingpannekake oppskrift

Berøringsskjermkontrollene føles absolutt tilfredsstillende - tommel en LED -bryter i tre sekunder og litt varselstøy og vibrasjon gir deg beskjed om at styleren er på. Deretter trykker du på symboler for å beskrive hårlengden, tilstanden og tykkelsen - heftet inneholder mye informasjon for å veilede valget ditt om nødvendig. Lås skjermen ved å trykke på på -knappen og en serie med små stolper vil dukke opp, litt som et telefonbatteri, for å indikere hvor varmt styleren synes du bør gå. Det er også en manuell modus hvis du heller vil velge varmen selv og en egen knapp som bytter direkte til oppdateringsmodus, slik at det er enkelt å veksle mellom de to. I ærlighetens ånd hadde jeg et par falske starter under oppsettet, der jeg ikke var helt sikker på om skjermen var låst eller ulåst eller hvilken pip som betydde hva. Men jeg fikk tak i det på noen få minutter - ingenting utenom det vanlige for meg når jeg satte opp et nytt sett.

Når det gjelder instruksjonene, er det en god del vekt på å ikke berøre ting på feil tidspunkter. Vi blir bedt om ikke å berøre området over strømknappen når du slår på eller av strykejernet, og ikke å berøre av / på -knappen når du styler. Det er klart at det er litt lettere å trykke på en knapp ved et uhell når det faktisk ikke er en fysisk knapp som stikker ut. Men jeg syntes ikke at dette var et problem i mine testøkter, og alle med en berøringsskjermstelefon burde enkelt kunne navigere i denne følelsen.

Når det gjelder den faktiske rettingsopplevelsen, er dette en jevn og tilfredsstillende, noe som gjør T3 Lucea ID til en av de beste rettetang for krøllete hår . Platene er 10 cm lengre enn det som er standard for T3 og de fleste andre stylerprodusenter, noe som betyr effektiv styling. Jeg fant også at de slanke, elegante platene og buede ytterkanten på styleren hjalp med å skape bølger - noe jeg egentlig aldri har evnen til, men dette gjorde det så enkelt som det noen gang vil være.

En siste liten, men veldig velkommen berøring er en liten borrelåsrem festet til ledningen. Dette hjelper til med å pakke det bort pent og forhindrer dannelse av de Medusa-lignende elektriske ledningsfloker som ser ut til å utvikle seg av seg selv i hårverktøyskuffen min.

Resultater

Og hva med håret? Smart teknologi og sexy design til side beviset på pudding er selvfølgelig i spising - og Lucea ID viste seg veldig tilfredsstillende. De blanke platene gled lett over håret mitt, og etterlot det slank, rett og (jeg kan bare anta) noe lettet over skaden som min naturlige tilbøyelighet til å plukke den høyeste varmen ville forårsake.

La jeg merke til noen spesiell utjevningseffekt fra ionene? Egentlig ikke, men jeg stoler på at de gjorde jobben sin. Oppdateringsmodusen var en gave til fem minutters stylingstopp. Håret mitt var mer enn glad for å følge de lavere temperaturene på dag to, som jeg igjen stoler på vil hjelpe hårets tilstand på sikt.

Les Neste

The Ordinary Caffeine Solution 5% EGCG review: lever denne øyenkremen på £ 6 opp til sprøytenarkomanen?